startsidan

    BRANCHEN BLUFFMAKARE med LAGSTÖD

    Sponsored Ad

    www.reliablecounter.com besök


      Ger dig ett 5-årigt avtal, kostnad 2.340:- .
      Allt baserat på inspelat telefonsamtal.
      Svarar du ja på "oskyldiga" frågor som ställs,
      har du ingått ett avtal.


      En riktig höjdare i "denna branch" är
      BOOMERANG SOLUTIONS.
      Man skickar en påse klistermärken och nyckelringar
      med telnr till Boomerang.
      När du tappar dina nycklar är det tänkt att upphittaren lägger nycklarna i en postlåda. HA HA
      (dom har aldrig sett hur en brevbärare arbetar)
      Förlorar du andra saker, pass, kreditkort eller annat värdefullt, gäller detsamma. ASGARV!
      Detta flotta erbjudande kostar 544:-/år,
      vad man inte uppfattar är att du köper ett kontrakt på 5 år!!
      Så akta dig för att under "intervjun" säja ja vid NÅGOT tillfälle. Den "intervjuinspelning" man gör kan ju klippas och klistras efter behag.
      Man erhåller inte något skriftligt dokument att underteckna.
      Rekomendation när Boomerang ringer är: "Lägg på luren"

      -TELCOM
      Ett företag, som inte kan hålla sig till sanningen,
      lovar runt, men håller tunt och har synnerligen DÅLIG täckning. Fungerar om man stannar hemma
      i närheten av egna nätverket (Telia)
      Man säger i reklamen:
      "Now we're talking" och det är precis vad som händer.
      Bara snack. "Vi fixar överflyttning av dina tel.nr"...HA fungerade inte alls,
      men det påstods att felet låg hos tidigare leverantören.
      Men fakturorna kom, som illustrerade Qall's "arbete".
      Det enda man lyckades med var flytten av den fasta telefonen,
      från Telia till Qall. Men på fakturan fanns kostnader för mina båda bärbara telefoner.
      Nämligen Qall: kr 384,05 per styck. För samma tid var Teliapriset: 75:- och 3Trepriset 115:- (viss skilnad!)
      Trots att jag fortfarande var ansluten till 3Tre och Telia!
      Fakturauppgifterna, saltade till tusen stämmer inte alls med angivelserna i Qall's prislistor.
      Dessutom får du ett abonnemang på 3år!
      Billigaste varianten kostar närmare 10.000 kr.
      Illustration av eländet : läs och begrunda   word-fil

      Ett annat exempel är: Nummerupplysning.se
      Lätt att förväxla med Nummerupplysningen.se
      Men det är väl meningen?
      Här har vi ett helt gäng
      bluffmakare i nummerserien 118 xyz
      118218 tar väldigt bra betalt och omöjligt(?) att avsluta
      det avtal man "utan vetskap" ingår vid telefonintervjun.
      Ett framstående bluff-företag,
      vars vd Mika Mauritz Andersson driver fler än 10 företag
      med ungefär samma inriktning,
      nämligen att skinna lättlurade på t.ex annonsplats utan värde.
      Företagen har inkomster, men många har aldrig varit momsregistrerade.

      Men bland de värsta är nog: Fårskallarna på Tele2
      Där man t.ex erbjuder:
      Men vad fick man vid upp till 16Mb/sek?
      Jo sändning max: 1Mbit/sek
      mottagning max: 0,34Mb/sek detta för 253:-/mån.
      Man skyller på att signaltäckningen var okänd i området, mm.
      Dessutom stöder man sig på angivelsen "UPP TILL 16Mb/sek".
      Dvs. all speed över 0 Mb/s godkänd som fungerande nät-speed!
      Avtalstid 18 mån, som trots missvisande information,
      inte går att ändra!
      Efter att ha gått på Tele2-bluffen känner man sig verkligen som en fårskalle...
      Man förstår även varför Tele2 inte har någon e-postadress!!
      Trots anmodan från Konsumentverket, har Tele2´s hemsida INTE blivit försedd med lagstadgad E-postadress.
      Att ringa till Tele2 går,
      om man har tid/lust att vänta upp emot 1 timmme.
      Men man får ändå inte ut något vettigt av telefonoperatören.
      Detta är ett utmärkt sätt att undvika kundkontakt.
      Under den tid jag varit kund hos Tele2,
      har jag inte någon gång erhållit de utlovade tjänsterna.
      Obegripliga fakturor med godtyckliga fakturabelopp är verkliga höjdare.
      Frank (-fårskalle) är verkligen någon som kunde passa matbordet på Gotland....


      PHONERA är ett annat företag i tele-branchen.
      Trots avslutat "samröre" med företaget
      fortsätter man att skicka fakturor för tjänster,
      som man kallar det.
      Tjänsterna är inte specificerade
      utan uppenbarligen bara fantasier, men dom kostar!
      Man samarbetar med PayEx,
      som även det är ett "intressant" företag.
      De sänder ut påminnelser och inkassokrav
      utan att försäkra sig om att abonnemang med kunden existerar,
      som dessutom sedan länge haft avtal med Telia för den fasta telefonen.

      Topcare=toppris
      En annan firma som inte är blyga att ta betalt. Man erbjuder "rengöringsmedel" t.ex toapapper och hushållspapper.
      Någon vecka efter telefonsamtalet, där man inte bestämt någonting, kommer en budbil. Lastar av 2 balar hushållspapper
      och 3 balar toapapper.
      Dvs 56 rullar hushållspapper á kr 8.30 och 216 rullar toapapper!
      Vad man blir mest förbannad på är priset,
      klart över narmala butikspriser.
      eller vad sägs om nästan 8:- toa-rullen
      Jovisst det går bra att returnera varorna till Malmö.
      Du betalar bara för frakt och övrig hantering...
      Topcare kan inte tala om VEM eller NÄR beställningen gjordes...det var väl du??

      Måste nog införliva GLOCALNET
      i samlingen av mindre seriösa företag.
      Eller vad sägs om mera än 1 (en) vecka att fixa förbindelse med den egna "avdelningen" Algonet, som man köpt in.
      Vid felanmälan säger "teknikern": 'Du har ju ett gratisabonnemang, då kan du ju inte räkna med snabb service'. Han tyckte att min årskostnad 420:- hos Glocalnet var gratis, jag tror inte han förstod ordet gratis.
      ____________________________________________________
      förra sidan